Nejde o to, že se ta daná věc musí vyrobit tak jako tak. Jde o to, že se tam musela nějak dostat ta malá reklama. Například na kšiltovku nápis. Můžete jej tam dát přímo výrobce jako zakázku nějaké firmy, nebo jej tam může dát dodatečně nějaká reklamní agentura. U nás jich máme dost, ale jen pár jich je na vysoké úrovni a ty jednoznačně nejvyšší jsou snad jen dvě nebo tři.
A nyní si ji, tu agenturu, představte v roli, kdy přijde zákazník a chce umístit svou reklamu třeba již na řečené kšiltovky. Pro agenturu jsou tři možnosti. Zakázku odmítnout, čímž se připraví o výdělek, tedy zisk, reklamu dát na později nakoupené čepice, nebo se domluvit přímo s výrobcem. A za tím stojí spousta lidí, kteří do toho mají co mluvit a také musí. Někdo v reklamní agentuře spočítá, co by bylo nejlevnější. Pokud vyjde levněji nákup čepic a pozdější potisk, bere si zakázku na triko a už to rozjíždí. Je-li ovšem možné se s firmou tedy výrobcem domluvit, nechá to agentura udělat jeho a takto potištěné čepice již prodá klientovi, samozřejmě za nejméně dvojnásobnou cenu, než jí napočítal výrobce.
Tak to chodí, a tak to je. Agentura zde není pro něčí radost, ale proto aby vydělávala a přinášela majiteli zisk, jinak je pro něj naprosto zbytečná.
Reklamní předměty s potiskem jsou tak ve středu zájmu majitele a nejsou to samozřejmě jenom čepice, ale například tašky, klíčenky, různé přívěsky, kalendáříky, propisovací tužky a tak dále a tak dále. Ono se asi ani nedá vyjmenovat polovina, natož všechno.
Ostatně jistě jste se s podobnými věcičkami již nejednou setkali, a tak víte o čem je řeč. Tisícovky a miliony těchto předmětů zaplavují trhy, nebo se někde i dávají zadarmo. Reklama pro někoho je to tak jak tak. A všichni, kteří chtějí vydělávat tak vědí, že bez reklamy na jejich zboží by stále zůstávali „na chvostu“. Tak až příště něco podobného uvidíte, možná si na tento článeček vzpomenete.