Umíte si představit, že byste měli cokoliv do činění s firmou, která by neměla svoji adresu a další kontaktní možnosti a byla by tak k nenalezení? Jistě ne. Jedinou výhodou by tu totiž bylo to, že byste ušetřili peníze. Protože byste takovou firmu nenašli a nic v ní tedy neutratili. Stejně jako kdokoliv jiný.
Ale firmy nejsou od toho, aby je nikdo nikdy nenašel. Právě naopak – mají být k nalezení snadno, a mají působit na potenciální zákazníky jako magnet. A tudíž potřebuje každá nevyhnutelně své firemní sídlo. Objekt, ve kterém ji jde najít a kontaktovat a který pochopitelně také co nejlépe vypadá. Protože i ‚šaty dělají člověka‘ a i na pouhém prvním dojmu často záleží.
Firemním sídlem může být dejme tomu nějaký dům nebo kancelář. Na takové adrese si podnikatel svoji firmu zaregistruje a tato pak slouží ke kontaktům toho podnikajícího s veřejností i úřady. Ale když se nad tím zamyslíme, musí mít každý podnikatel nějaký takový objekt, který by mu jako ono sídlo firmy posloužil? Vlastně ani nemusí. Kdyby se našlo nějaké jiné místo, které má svoji adresu…
A to se dá najít. A logicky to ani moc hledání nedá, jak by tomu také mělo u všech firemních sídel být. Ten, kdo chce podnikat, ale dost dobrý objekt vhodný k využití jako firemní sídlo nemá, totiž může vsadit i na pouze virtuální sídlo firmy. A jak to s takovým firemním sídlem chodí, když je toto pouze virtuální? To se podnikatel dohodne s tím, kdo dává pro tento účel k dispozici svoji budovu, a založí si firmu právě na adrese takové budovy. Sice se tím nestává jejím vlastníkem, ale podnikat už se dá. Protože mu tady zpracují a přepošlou poštu, nabídnou mu třeba využití kanceláře… A pak se dá s pomocí takového firemního sídla podnikat, i když toto podnikateli nepatří. A kvůli tomu jde i o velice finančně výhodnou záležitost.